skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847
آغاز عملیات اجرایی فرآیند کود ورمی‌ کمپوست قم

آغاز عملیات اجرایی فرآیند کود ورمی‌ کمپوست قم

مهدی اصفهانیان مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به هزینه‌های بالای جمع‌آوری، حمل و نقل و دفع پسماندهای شهری اظهار داشت: در صورت عدم رعایت اصول مدیریت پسماند و استانداردهای زیست محیطی مخاطرات آن بسیار جدی است به همین دلیل مؤثرترین گزینه در مدیریت پسماند، بازیافت آن در مبداء یا مقصد منطبق بر اصول و موازین علمی است.

وی کنترل و بهینه‌سازی روند مدیریت پسماند و بازیافت مجدد آن را نیازمند عزم عمومی و آگاهانه و فرهنگ‌سازی دانست و افزود: از موضوعات مهم در بخش مدیریت پسماند، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست است که در استانداردهای جهانی به آن توجه کامل صورت گرفته و باید به طور ویژه برای فرهنگ‌سازی آن اقدام کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اذعان کرد: روزانه به طور متوسط ۷۴۰ تن زباله از شهر قم جمع‌آوری و دفع می‌شود که از این میزان ۳۰ درصد آن را زباله‌های خشک تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: در سالی که به نام حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده باید تلاش کرد تا از هدررفت سرمایه‌ها جلوگیری شود.

اصفهانیان‌مقدم با تاکید بر فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن مدیریت پسماند در تمام سطوح جامعه ابراز داشت: در این راستا شهرداری قم علاوه بر ارائه آموزش‌های تخصصی و عمومی در مراکز علمی و در سطوح مختلف، به منظور آشنایی خانواده‌ها با مسائل بهداشتی و شیوه‌های اجرایی تفکیک از مبداء نسبت به چاپ کتاب و بروشور اقدام می‌کند.

وی در پایان از آغاز عملیات اجرایی نخستین فرآیند تولید کود ورمی‌ کمپوست از طریق پسماندهای شهری در مبداء توسط بخش خصوصی خبر داد و افزود: در راستای پیشبرد اهداف سازمانی و به منظور توسعه پایدار و حفظ محیط زیست طرح  ورمی‌ کمپوست به صورت پایلوت در منطقه هشت شهرداری انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اذعان کرد: با اجرایی کردن طرح ورمی‌ کمپوست می‌توان حرکت رو به رشدی در کاهش هزینه‌های زائد و استفاده بهینه و مجدد از سرمایه‌های ملی در استان را شاهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top