skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847
آماده سازی محوطه عمل آوری ورمی کمپوست در خانه

آماده سازی محوطه عمل آوری ورمی کمپوست در خانه

پیش از آغاز روند کمپوست سازی ،محوطه تولید ورمی کمپوست باید به گونه ای مطلوب آماده گردد. این کار را می توان با یک ظرف خالی یا یک جای گود در زمین شروع نمود. پیش از آن بایستی اطمینان حاصل نمود که محل مورد نظر زهکشی خوبی داشته و هنگام بارندگی هیچ گونه آسیبی از نظر جاری شدن آب به آن نخواهد رسید . بهتر است که محوطه انتخابی نسبت به بقیه قسمتهای حیاط سطح بالاتری داشته باشد،ولی نزدیکی محوطه به شیر آب برای آبیاری منظم کمپوست الزامی است.
آن دسته از ساکنین روستاها که باغدار نیز هستند بهتر است که محوطه ورمی کمپوست سازی را در کناره های باغ خود در نظر بگیرند زیرا در این مناطق کمپوست سازی آسان تر انجام گرفته و در جلوی دید هم نمی باشد و روی هم رفته مکانی است که بیشترین مقدار کود در آنجا مورد استفاده قرار می گیرد.
در صورتی که حیاط خانه بزرگ نباشد ، می توان کمپوست سازی در نقطه ای مناسب از حیاط انجام داد . محوطه ای که برای عمل آوری کمپوست استفاده می گردد بعدها خود قطعه زمین حاصل خیزی را برای کاشت درختان و درختچه ها فراهم می آورد. .
بهترین منطقه کمپوست سازی در خانه ، مکانی بدون پوشش گیاهی وبه دور از منطقه در ختکاری و فضای سبز است . این محوطه بایستی به گونه ای باشد که کارگر از همه جوانب قادر به کار با چنگک یا بیل باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top