skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847

اشتغال‌زایی ۹۰ نفر با اجرای طرح تولید کود ورمی کمپوست در آذربایجان غربی

اجرای طرح تولید کود ورمی کمپوست در آذربایجان غربی از مرداد ماه سال ۹۱ آغاز شده و ۲۲۵ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به اهداف زیربنایی اجرای این طرح اشاره کرد و ابراز داشت: کود ورمی کمپوست کود آلی ارگانیک بوده و عاری از تخم آفات خاکزی و دارای مقدار مناسبی از عناصر غذایی کمیاب پر مصرف است.

قربانی با بیان اینکه این کود دارای یک سری پروتئین و ویتامین‌های مورد نیاز گیاهان است، تصریح کرد: کود ورمی کمپوست در خاک‌های شن و سبک میزان نگهداری آب در خاک را افزایش می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: با استفاده از کود ورمی کمپوست نسبت کربن به ازت در خاک افزایش می‌یابد و کود نرمی است که عاری از علف‌های هرز، باکتری‌های غیر هوازی، قارچ‌ها و ویروس‌های بیماریزا است.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوه‌های نوین در مبارزه با آفات کشاورزی، متذکر شد: اعمال مدیریت تلفیقی کنترل آفات IPM، توسعه روش‌های مبارزه غیرشیمیایی شامل مبارزات زراعی و مکانیکی و توسعه روش‌های مبارزه بیولوژیک را از جمله روش‌های نوین مورد استفاده در مبارزه با آفات کشاورزی عنوان کرد.

وی به مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی اشاره و اعلام کرد: با استفاده از زنبور براکون در مزارع گوجه‌فرنگی، ذرت و نخود در سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار علیه آفات کرم میوه، ساقه‌خوار ذرت و کرم غوزه نخود انجام یافته است.

This Post Has One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top