skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847
توانمندی زنان گیلانی در مدیریت پسماند خانگی

توانمندی زنان گیلانی در مدیریت پسماند خانگی

عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان در گفت‌وگو با برنا در رشت اظهار کرد: با توجه به نقش انکار ناپذیر زنان در تربیت عادات خانواده و مدیریت موثر آنان در مصرف، برای ایجاد هر تغییری در فرهنگ تغذیه و مصرف خانواده و جامعه باید آگاهی بخشی از زنان آغاز کرد.
شیرین پارسی افزود: جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان در راستای همین تفکر و دست یابی به اهداف زیست محیطی خود، طرحی را با عنوان ( توانمند سازی زنان در مدیریت پسماندهای خانگی) برای اعضای جمعیت برنامه ریزی و به اجرا گذاشته است.

وی ادامه داد: این طرح که با هدف مشارکت زنان در یک برنامه عمومی سالم سازی محیط ، با توجه اختصاصی به مقوله محیط زیست و مدیریت مصرف تعریف شده است.

عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان اضافه کرد: این طرح با اجرای کارگاه های آموزشی به اعضای جمعیت می آموزد که چگونه با تفکیک پسماند تر و با استفاده از فرایند ورمی کمپوست، نه تنها میزان زباله‌های خانه را کاهش دهند و آن را به خاک ارگانیک تبدیل سازند، بلکه تولید کرم های زباله خوار دوستدار محیط زیست را نیز در برنامه آموزشی فراگیرند.

پارسی گفت: با توجه به تبلیغاتی که این روزها در کلاس های مختلف کشاورزی و اشتغال برای این کار در جریان است، افراد زیادی خواهان فراگیری این روش است.

وی بیان کرد: جمعیت زنان با توجه به رسالت آگاهی رسانی خود این برنامه را در دستور کار خود قرار داده و در جلسات متعددی با برنامه های آموزشی سمعی و بصری و بازدید از سایت تولید ورمی کمپوست و ارایه جعبه های حاوی کرم زباله خوار برای اجرای عملی ، این جعبه ها را در اختیار فراگیران قرار داده است.

عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان تصریح کرد: تمام این برنامه آموزشی با کمک کارشناسان جمعیت اجرا شده است.

وی یادآور شد: نکته ای که باید آن را یادآوری کنیم آن است که جمعیت زنان در حال حاضر مشغول اجرای این طرح در ۳۰ روستا ی استان گیلان، در همکاری با استانداری است. پارسی افزود: ما امیدوار هستیم که این طرح را با کمک نهادهای متولی در بخش های مختلف شهری و روستایی استان اجرا کنیم.

عضو هیئت مدیره جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست گیلان افزود: فراموش نکنیم که معضل زباله در استان بسیاری از بخش های زندگی و سلامتی شهروندان و روستاییان را مورد تهدید قرار داده و باید برای آن برنامه های بلند مدت و اثر گذار را با کمک نهادهای مردمی به اجرا گذاشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top