skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847
توجه به شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی

توجه به شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بر ضرورت توجه به شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی تاکید کرد و با اشاره به فواید استفاده از کودهای ارگانیک و ورمی کمپوست درکشاورزی ، گفت: هزینه فرهنگ سازی استفاده از این کودهای ارگانیک (ورمی کمپوست)کمتر از هزینه‌هایی است که برای درمان بیماری‌های ناشی از مصرف کودهای شیمیایی می شود.

غلامرضا نوری قزلجه با اشاره به مزیت استفاده از کودهای ارگانیک  (ورمی کمپوست)و غیرشیمیایی، افزود: این کود‌ها در تقویت خاک و افزایش بهره‌وری کارآمدند از این روکمیسیون کشاورزی برای حمایت از تولید این نوع کود و فرهنگ سازی برای مصرف آن، تلاش خواهد کرد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر مصرف ورمی کمپوست در سلامت جامعه گفت: هنگامی که از این کود‌ها استفاده شود، دیگر نگران تبعات ناشی از آلودگی خاک و محصول نخواهیم بود.

وی با تاکید بر این که برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها نیز ناشی از مصرف بیش از اندازه کودهای شیمیایی در کشاورزی است، افزود: هنگامی که از کودهای شیمیایی استفاده شود، به مرور زمان محصول تغییراتی خواهد کرد و فساد پذیری آن افزایش می‌یابد و برای مصرف کننده مضر خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد تأثیر استفاده از کودهای ارگانیک در صادرات محصولات کشاورزی، گفت: کشورهای وارد کننده برای ورود محصولات کشاورزی ضوابط خاصی دارند و آزمایش‌های ویژه‌ای انجام می‌دهند تامحصول وارداتی استانداردهای لازم را دارا باشند و در صورت هر گونه مغایرت با استاندار‌ها، محصولات را برمی‌گردانند از این رواگر تولید ارگانیک نداشته باشیم، نمی‌توانیم محصولات خود را صادر کنیم.

نوری درباره تأثیر این نوع کود بر زمین‌های کشاورزی، گفت: حفظ خاک که منبع تولید است، نخستین نتیجه استفاده از کودهای ارگانیک است چرا که کودهای شیمیایی بافت خاک را تغییر می‌دهند و به مرور زمان حاصل خیزی خاک کاهش می‌یابد.

نماینده مردم بستان آباد درمجلس با تاکید بر ضرورت حمایت ازشرکت‌های دانش بنیان و علم و دانش افزود: باید اعتبارات ویژه‌ای برای این شرکتها در نظر گرفت وبرای افزایش اثربخشی کودهای ارگانیک سرمایه‌گذاری کرد تا رغبت بهره گیری از آن برای ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید تولید داخلی را حمایت کنیم و اگر نیاز به ورود تکنولوژی است، دست تولیدکنندگان را باز بگذاریم تأکید کرد: باید تسهیلات لازم در اختیار تولیدکنندگان کودهای ارگانیک گذاشته شود تا صنعت تولید کودهای ارگانیک به مرور بومی شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به این که نباید از تولید کودهای عالی هم غافل شدافزود: می‌توان از پسماندهای شهری برای تولید کمپوست بهره برد و با این کار، معضل زباله‌ها را نیز حل کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top