skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847

روغن ورمی کمپوست

روغن  ورمی کمپوست بین یک تا دودرصد از وزن خشک متغیر و ترکیب روغن کرم های ورمی کمپوست مشابه ترکیب روغن ماهی است. روغن کرم های ورمی کمپوست حاوی منبع بسیار زیادی از اسید های چرب و امگا ۳ می باشد.پودر کرم ورمی کمپوست نیز حاوی ۵ تا ۲۰ درصد از چربی کل می باشد.بسیاری از اسیدهای چرب موجود در روغن ماهی تن به مقدار کمی در بدن کرم های ورمی کمپوست وجود دارد.ولی با این تفصیل بعضی از اسیدهای چرب با یک یا چند پیوند یگانه در بدن کرم های ورمی کمپوست وجود دارد که برای تغذیه حیوانات و انسان بسیار ضروری است.

vermicomposting-large

یکی از تأثیرات شگفت انگیز فرآورده های کرم خاکی در ” روغن کرم” که منبع سرشاری از پروتئین ومواد مغذی فراوان دیگر است ، دیده می شود.

تأثیر روغن کرم ورمی کمپوست در تقویت و رشد مو و نرم کنندگی پوست و همچنین خاصیت حجم دهندگی، باعث شده تا شرکتهای تولید کننده محصولات بهداشتی-آرایشی از آن به عنوان یکی از مواد ضروری و اولیه محصولات خود استفاده کنند . امروزه در سراسر جهان از روغن ورمی کمپوست در صنایع بهداشتی ،آرایشی و همچنین در صنعت داروسازی استفاده میشود .

کرم ورمی کمپوست در طب قدیم کاربردهای فراوانی داشته است به طور مثال در زمان های گذشته مردم چین و ژاپن از پودر کرم ورمی کمپوست در مصارف پزشکی استفاده می کردند بخصوص در معالجه سردردها و یا تب لرزها و امروزه مشخص شده است که در بین کرم های ورمی کمپوست ماده آلی به نام لمبروفرین وجود داردکه می تواند درجه حرارت بدن انسان را پایین بیاورد.

This Post Has 3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top