skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847
زباله های شیروان توسط کرم های زباله خوار بلعیده می شود

زباله های شیروان توسط کرم های زباله خوار بلعیده می شود

زباله های شیروان برای نخستین بار در استان از اوایل تابستان امسال توسط کرم های زباله خوار (کرم های ورمی کمپوست) بلعیده می شود.

شهردار شیروان روز گذشته با اعلام این خبر در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: ورمی کمپوست یک نوع کرم خاکی زباله خوار است که بار میکروبی ندارد و با خوردن زباله تر، کودی کاملا پاک (ارگانیک) تولید می کند.

«کوهستانی» افزود: این روش بازیافت یکی از پیشرفته ترین راه های دفع زباله در جهان و ارزش کود تولیدی این نوع از کرم ها نیز با کود حیوانی برابر است.

وی تصریح کرد: با بهره گیری از این روش، زباله های شهری به دفع در محیط نیاز ندارند و از آلوده شدن محیط زیست جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: شهرداری شیروان ۱۲۰ کیلو کرم ورمی کمپوست  را با هزینه کرد ۱۵۰ میلیون ریال خریداری کرده است.

وی با اشاره به این که در این روش پس از جداسازی زباله های جامد، دیگر زباله ها توسط این موجودات بازیافت می شود، ادامه داد: در حال حاضر هدف اصلی شهرداری شیروان تکثیر پرورش این نوع کرم است تا با تکثیر آن، مقدار بیشتری از زباله های شهری به کود تبدیل شود.وی در مورد مکان اجرای این طرح نیز گفت: طرح بازیافت زباله ها با استفاده از کرم های ورمی کمپوست در کارخانه آسفالت شهرداری شیروان اجرا می شود.

شهردار شیروان اظهار داشت: در آینده برنامه داریم تا پس از تولید انبوه این کرم، در هر منطقه از شهر، کانکس های ویژه ای حاوی کرم ورمی کمپوست مستقر شود تا شهروندان زباله های خود را پس از تفکیک داخل آن بریزند و عمل کودسازی انجام شود.

«کوهستانی» خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح، اهدافی هم چون حفظ محیط زیست، اشغال نشدن زمین برای دفن زباله هایی که قابلیت تبدیل به کود و بازیافت دارد، جلوگیری از تردد زیاد خودروهای ویژه جمع آوری و حمل زباله، جلوگیری از آلودگی هوا و کمک به درآمد خانوار تأمین می شود.

وی بیان کرد: هر روز ۶۰ تن زباله تر و خشک در شیروان تولید می شود.

This Post Has 2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top