skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847
سرند کرم و کود ورمی کمپوست

سرند کرم و کود ورمی کمپوست

یکی از اساسی ترین مراحل صنعت تولید ورمی کمپوست جدا سازی کرم ها از بستر آماده برداشت می باشد که این امر همواره مشکلاتی را برای دست اندر کاران این صنعت در بر دارد. در این راستا هر یک از تولیدکنندگان با استفاده از روش های مختلف نسبت به جدا سازی کرم از کود اقدام می نمایند که هر یک از روش های متداول معایبی داشته که تلفات کرم از متدا ول ترین آن میباشد و همچنین دوباره کاری هایی در مسیر تولید نیز از این معایب است.
لذا به منظور آگاهی دوستانی که به تازگی وارد این چرخه شده یا تصمیم به ورود به این صنعت رادارند به معرفی چند روش جدا سازی متداول در ذیل می پردازیم.

پروش غربال یا الک کردن ورمی کمپوست

در این روش از غربال یا سرند برای جدا کردن کرم از کود استفاده میگردد که در کارگاه های خانگی و کوچک وسایل ابتدایی و در کارگاه های بزرگ وصنعتی سرند های الکتریکی دوار یا صفحه ای لرزان (ویبراتور) به کار گرفته میشود.

کرم ورمی کمپوست

جداسازی ورمی کمپوست با استفاده از غذای تازه

در این روش در کنار بستر آماده برداشت غذای تازه در اختیار کرم ها قرار داده که کرم ها به تدریج محل زندگی خود را که فاقد غذای لازم میباشد ترک وخود را به غذای جدید رسانده وبستر را خالی می کنند. که برداشت آنها با مقداری غذای کمتر امکان پذیر میشود.

روش لایه برداری ورمی کمپوست

همانگونه که از نام روش مشخص است در طی چند روز به مرور از روی بستر که با کم آب کردن بستر باعث انتقال کرم ها به لایه های زیرین شده لایه های رویی را برداشت کرده وپس از چند روز با کم شدن ضخامت بستر کرم ها را میتوان برداشت نمود.
حال با توجه به مطالب ارائه شده مشاهده میشود هر یک از این روش ها دارای مشکلاتی میباشند که از جمله درروش غربال کردن چنانچه از غربال یا سرند با کیفیت نا مطلوب استفاده گردد باعث ایجاد تلفات کرم ها تا بیش از ۳۰% میشویم.

سرند  یا به زبان ساده همان الک دارای اندازه های مختلف و جدا کننده مواد از یکدیگر می باشد.سرندهای امروزی کاملا مکانیزه و بدون دخالت نیروی انسانی کار سرند را اتوماتیک وار و با توجه به اندازه خود در تناژهای زیاد در یک روز می توانند انجام دهند.در صنعت ورمی کمپوست از نوع سرند دوار استفاده می شود.

آیا میدانستید مشکل بزرگ سرندهای ورمی کمپوست عدم توانایی جداسازی در رطوبت بالاست؟

دیگرنیازبه لایه لایه برداشت کود ندارید و شما میتوانیدبارطوبت بستر اقدام به جداسازی کرم و لارو نمایید.مجموعه شرکت البرز پارسه برای شما راهکاری مناسب دارد!سرندهای ورمی کمپوست شرکت البرز پارسه با قابلیت جداسازی کود از کرم و جداسازی لاروها با رطوبت ۵۰+٪

This Post Has One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top