skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847
ششمین جشنواره محصولات ارگانیک ۱۶تا ۲۲ شهریوردر بوستان گفتگو

ششمین جشنواره محصولات ارگانیک ۱۶تا ۲۲ شهریوردر بوستان گفتگو

به گزارش خبرنگار ایلنا، “حسین صفایی” در حاشیه افتتاح ششمین جشنواره محصولات ارگانیک و طبیعی در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره از امروز ۱۶ شهریور ماه تا ۲۲ شهریورماه در بوستان گفتگو دایر است.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ شرکت کننده در این جشنواره محصولات ارگانیک و طبیعی خود را عرضه کردند تصریح کرد تعدادی از انجمن‌ها، شرکت‌ها و نشریات تخصصی در این حوزه نیز در جشنواره حضور دارند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران با بیان اینکه در حوزه تولید محصولات ارگانیک عقب ماندگی داریم که باید با فرهنگسازی آن را حل کنیم تصریح کرد: سال گذشته کمتر از ۳۰۰ واحد تمایل به شرکت در این نمایشگاه داشتند که امسال در ۷۷۰ واحد متقاضی افزایش یافته است و این نشان دهنده آن است که تولیدکنندگان گرایش زیادی به تولید این محصولات دارند.

محصولات ارگانیک

صفایی با اشاره به اینکه در هر کشور توسعه یافته ۵ /۲ میلیون هکتار محصول ارگانیک کشت و تولید می‌شود، تصریح کرد در کشور ما تنها ۴۰ هزار هکتار باغات و زمین‌های محصولات کشاورزی ارگانیک وجود دارد. در واقع در مجموع ۱ درصد محصولات ارگانیک دنیا در تهران تولید می‌شود.

وی ادامه داد: ایران استعداد تولید محصولات ارگانیک را دارد و تنها باید فرهنگ سازی آن انجام شود.

در ادامه مجتبی عبدالهی معاون شهردار تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت ۳۵ درصد از محصولات ارگانیک توسط میادین میوه و تره بار شهر تهران به شهروندان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد از سال ۸۸ با تشکیل ستادی به کنترل کیفیت محصولات غذایی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نسبت به محصولات ارگانیک و سالم گام برداشتیم و هم اکنون خوشحالیم که این محصولات در میادین قابل عرضه هستند.

معاون خدمات شهری شهر تهران همچنین از حضور ۱۲۰ پیمانکار در مورد نگهداشت فضای سبز با ۱۷ هزار پرسنل و کارگر خبر داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top