skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847
مراحل تولید ورمی کمپوست از کاه و کلش

مراحل تولید ورمی کمپوست از کاه و کلش

بسترسازی با پرس های کاه و کلش:
پرس ها به حالت ایستاده کنار هم قرار داده می شوند به شکلی که فواصل بین هر سه پرس به اندازه یک پرس جهت تهویه و فعالیت کارگری خالی باشد.

افزایش رطوبت بسترها:
آب پاش ها روی بسترها کارگذاشته می شوند و محیط به مدت یک هفته به طور دایم آبدهی می گردد تا رطوبت به مرکز بسترها نفوذ کند.

(C/Nتنظیم نسبت کربن به ازت(
در این مرحله با اضافه کردن یک لایه کود گاوی به سطح بسترها نسبت کربن به ازت تنظیم می گردد. سپس به مدت سه روز مجدداً آب پاش ها کارگذاشته می شوند تا کود به عمق بسترها نفوذ کند.(تنظیم نسبت کربن به ازت جهت افزایش سرعت تجزیه الزامی است)

تزریق کرم های زباله خوار
به ازای هر ۲۰ بستر کلور یک کیلوگرم کرم زباله خوار کافیست تا حداقل در مدت سه ماه کلیه پرس ها را تجزیه کنند.(کرم ها به لایه کود بستر یا فواصل بین هر چهار پرس اضافه می گردند)

تجزیه کامل بسترها پس از سه ماه:
پس از گذشت سه ماه کلیه اجزای بستر شکسته شده و تبدیل به ذراتی شبیه به گرانوله های قهوه می گردند که همان ورمی کمپوست است. به علاوه یک کیلوگرم کرم خاکی اولیه تبدیل به ۲۰ کیلوگرم شده که قادرند در مراحل بعدی زمان تجزیه را به کمتر از سه ماه کاهش دهند.

برداشت کود کرمی(ورمی کمپوست):
با استفاده از سرند دوار، بستر به دو جزء ورمی کمپوست و کرم تفکیک
می گردد. ورمی کمپوست به زمین های زراعی و کرم ها به بستر های جدید منتقل می شوند.(لازم به ذکر است جدا کردن ورمی کمپوست از کرم ها بدون استفاده از سرند و با استفاده از نور خورشید امکان پذیر است-لایه برداری)

برای دریافت راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top