skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847
مواد مناسب برای تولید ورمی کمپوست

مواد مناسب برای تولید ورمی کمپوست

کرمهای خاکی می توانند از تمام انواع زباله های غدایی،زبالهای حیاط و باغچه و کاغذ و مقوا تغذیه نمایند زباله های باغچه ای مانند برگها،علفهای کوتاه شده،شاخ و برگهای کوچک، زائدهای گیاهی غیر چوبی می باشند که همه قابل تبدیل به ورمی کمپوست هستند. خاکستر چوب نیز به عنوان منبع آهک محسوب می شود که باید به میزان کمی مورد استفاده قرار بگیرند.

فضولات حیوانی

می توان از مدفوع حیوانی مانند گوسفند، اسب، بز و طیور ( به غیر از مرغ ) برای این منظور استفاده نمود.لازم است پیش از استفاده از مدفوع حیوانی بجز احشام آزمایشات و پیش بینی های اولیه مختلفی در مورد عوامل بیماری زا و واکنش در مقابل کرمهای خاکی انجام داد. در ضمن باید در استفاده از مدفوع اسب بسیار دقت شود زیرا مدفوع این حیوان حاوی ویروس تتانوس است که برای انسان مهلک و کشنده است.

زباله های کشاورزی

همچنین می توان از زباله های کشاورزی که پس از برداشت محصول و خرمن کوبی به دست می آید برای تولید ورمی کمپوست  استفاده کرد، این زباله ها شامل شاخه ها، برگها، سبوس ( بجز شلتوک)، پوست، زباله های سبزیجات، خرده برگها، زباله های فرآوری صنایع غذایی و تفاله نیشکر می باشند.

زباله های جنگلی

این زباله ها تولیدات گیاهی از قبیل تراشه های چوب، خاک اره و خمیر کاغذ را شامل می شود و میتوان آنها را به ورمی کمپوست تبدیل نمود.

زباله های شهری

زباله های شهری که هر روز تولید می شوند در بر دارنده موارد مهمی از بقایای آلی شهری می باشند که می توانند در تولید ورمی کمپوست استفاده شوند.

ورمی کمپوست

This Post Has 2 Comments
  1. با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیزم در گروه البرز پارسه
    اگر میشود درباره بازاریابی این محصول بیشتر توضیح بدهید و قیمت کنونی ان در بازار
    با تشکر

  2. با سلام اینجانب تمام شرایط برای تولید کرم و کود طبعیی در محیطی که زندگی می کنم را دارا هستم . چون در روستای که من هستم صدها تن کود حیوانی وجود دارد شرایط محیطی عالی زمین فراوان خلاصه تمام زمینه ها فراهم هستند. و فقط نیاز به یک سرمایه دار که از لحاظ مالی حمایت کنه را دارم.لرستان شهرستان بروجرد روستایی آبسرده چم صیدی اول تشریف بیاره تحقیق کند آقا محمد خان ۲۷ساله

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top