skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847
مشخصات کرمها و انتخاب گونه مناسب برای تولید ورمی کمپوست

مشخصات کرمها و انتخاب گونه مناسب برای تولید ورمی کمپوست

بطور کلی گونه های مختلفی از این کرمها یافت می گردند که بسته به موضوع کار و هدف ، گونه انتخابی متفاوت خواهد بود . این اهداف می تواند شامل موارد ذیل باشد :
-۱ افزایش حاصلخیزی و بهبود ساختمان و مدیریت خاک
-۲ افزایش محصول
-۳ تولید مکمل غذایی جهت دام و آبزیان که برای هر یک از این فعالیتها یک گونه مناسبتر از سایر گونه ها خواهد بود . بطور مثال به منظور مدیریت و بهبود ساختمان خاک مورد استفاده قرار Lampite maurittii گونه می گیرد.

مناسبترین گونه برای تولید ورمی کمپوست ، گونه Eisenia foetida بوده که برنگ قهوه ای مایل به قرمز و کوچکتر از کرمهای خاکی معمولی می باشد . این کرم دارای دو جنس نر و ماده بوده که کرمهای ماده درمحل حلقه جنسی وسط بدن خود و پس از جفت گیری ،تخم یا کوکون را تشکیل می دهند . کوکونها به رنگ زرد کهربایی و در داخل آن حدود ۷ نوزاد لارو وجود دارد . بنابر این افزایش تعداد کرمها در هر نسل بصورت تصاعد نسبتاً هندسی خواهد بود . وزن هر کرم بالغ ۰٫۳ تا ۰٫۷ گرم و در هر کیلو گرم حدود ۱۰۰۰تا۲۰۰۰ نخ کرم وجود دارد. یک نسل این کرم ( از تخم تا تخم ) در درجه حرارت ۲۵ درجه سانتی گراد حدود سه ماه بوده و عمر کرمها بین ۱ تا ۲ سال متغییر می باشد.

This Post Has 3 Comments
  1. با سلام اقای شیری که در همین سایت فعالیت دارند گفتند که کرمها تقسیم می شوند ودر واقع نمی شه سنشون رو حساب کرد و گفت ۲ سال یا بیشتر عمرشونه

  2. سلام
    هر متر مکعب ورمی چند کیلو میباشد؟
    و در ۲۰۰ متر مربع با بهترین حالت چند متر مکعب در سال کود تولید می شود؟
    سپاسگزارم

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top