skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847
کرم ها می توانند زباله شما را بازیافت!

کرم ها می توانند زباله شما را بازیافت!

میلیون ها تن زباله های مواد غذایی هر سال با  هزینه های مالی و زیست محیطی قابل توجهی به خاک سپرده و یا سوزانده می شود. به جای دور انداختن ضایعات مواد غذایی ، شما می توانید آنها را با کمک از کرم ها بازیافت کنید.  تولید ورمی کمپوست (کمپوست کرمی) روش تبدیل انواع بسیاری از زباله های آشپزخانه به خاک مغذی برای گیاهان است. وقتی ورمی کمپوست به خاک اضافه شده است،  مواد مغذی در دسترس گیاه را افزایش می دهد و ساختار خاک و زهکشی.

• تبدیل زباله های مواد غذایی به ورمی کمپوست چندین مزیت دارد:
• هزینه های دفع زباله خانگی را کاهش می دهد؛
• بو کمتر تولید و جذب آفات کمتر نسبت به قرار دادن زباله های مواد غذایی را به ظرف زباله؛
• تولید رایگان، اصلاح خاک با کیفیت بالا (کمپوست)؛
• نیاز به فضای کوچک، کار، یا نگهداری؛
• تولید  کرم رایگان برای ماهیگیری 🙂
تجهیزات و لوازم

مواد های مورد نیاز برای شروع یک سیستم vermicomposting ساده و ارزان قیمت هستند. شامل : جعبه  کرم، بستر، آب، کرم و ضایعات مواد غذایی.

• جعبه  کرم. جعبه  مناسب را می توان از چوب ، یا ظرف های پلاستیکی خریداری شده ساخت. یک جعبه چوبی بهتر است اگر شما کرم ها در خارج از منزل نگه دارید، چرا که  کرم ها را سرد در تابستان و در زمستان گرمتر  نگهداری می کند. جعبه  چوبی در فضای باز حتی می تواند  به عنوان یک نیمکت عمل کند. اگر ظرف پلاستیکی استفاده می شود، باید آن را به طور کامل شسته شده و  قبل از کرم ها و بسترها اضافه شوند. اندازه سطل بستگی به مقدار مواد غذایی تولید شده توسط خانواده شما است. قاعده کلی یک فوت مربع از سطح برای هر پوند از زباله تولید شده در هر هفته است.

برای دو نفر (حدود ۳۱/۲ پوند از تکه های مواد غذایی در هفته)، یک جعبه ۲ فوت عرض ۲ متر طول، و ۸ اینچ عمیق باید کافی باشد. جعبه ۲ فوت تا ۳ فوت برای چهار تا شش نفر (در حدود ۶ پوند زباله در هفته) مناسب است. کرم های قرمز ایزنیا فتیدا (نوع برای vermicomposting استفاده می شود) در بستر مرطوب در جعبه با حفره های هوا در همه طرف رشد است. برای هوادهی و زهکشی، نه سوراخ l/2-inch در انتهای جعبه ایجاد کنید.. قرار دادن یک سینی پلاستیکی زیر جعبه کرم برای جمع آوری هر گونه رطوبت که ممکن است نفوذ کند. ایجاد سوراخ در دو طرف بالای جعبه را نیز به کرم خود را دریافت اکسیژن مورد نیاز و جلوگیری از بوی در جعبه کرم شما. نگه داشتن درب ظرف را در جعبه، به عنوان کرم ها می خواهم که در تاریکی کار می کنند. نگهداری جعبه کرم که در آن درجه حرارت بین ۵۵ درجه و ۷۷ ° فارنهایت. باقی می ماند

• بستر کرم ها، نیاز به مواد بستر که در آن به نقب زدن و دفن زباله است. باید غیر سمی، مواد پرزدار که دارای رطوبت و اجازه می دهد تا هوا را به گردش. مواد مناسب عبارتند از: کاغذ خرد (مانند سیاه و سفید روزنامه ها، کیسه های کاغذی، کاغذ کامپیوتر، و یا مقوا)؛ کمپوست کود حیوانی (گاو، اسب، و یا خرگوش)، خرد شده، پوسیدگی برگ، تورب خزه (که در حفظ رطوبت را افزایش می دهد) و یا هر ترکیبی از این. کاغذ براق و یا مجلات استفاده نکنید. اضافه کردن دو مشت خاک برای تامین غذا برای کرم ها. اضافه کردن پوست تخم مرغ خرد شده را فراهم می کند، نه تنها علوفه اما همچنین کلسیم برای کرم ها، و اسیدیته آن را کاهش می دهد در سطل است. در حدود ۴ تا ۶ پوند از ملافه مورد نیاز برای ۲ – بن پا ۲ پا (برای دو نفر)، و ۹ تا ۱۴ پوند از ملافه ها را باید در ۲ استفاده می شود – بن پا ۳ پا ( برای چهار تا شش نفر). کرم ها بستر غذا بخورند، بنابراین شما نیاز به اضافه کردن بیشتر در عرض چند ماه.

• رطوبت بستر : بستر باید مرطوب نگاه داشته شوند به فعال کردن کرم ها به نفس کشیدن. برای مرطوب نگه داشتن بستر، اضافه کردن ۳ پیمانه نیم لیتری آب برای £ ۷ هر یک از بستر. شما در مورد ۱ ۱/۲ تا ۲ ۱/۴ گالن آب برای ۴ تا ۶ پوند بستر نیاز دارند. اگر بستر خشک کردن، استفاده از یک  آب پاش مقداری آب بر روی آن اسپری کنید.

• کرم: مهم این است که به نوع از کرم ها که در جعبه کرم رشد است. فقط ایزنیا فتیدا  یا “لارو” که “کمپوست کرم ها” باید مورد استفاده قرار گیرد.

• ضایعات غذایی : تغذیه کرم توسط هر گونه مواد زائد غیر آلی مانند سبزیجات، میوه ها، پوست تخم مرغ، کیسه های چای، قهوه، قهوه فیلترها، و زباله های خرد باغ انجام می شود.. کرم ها به ویژه مانند طالبی، هندوانه، کدو تنبل و. محدود کردن مقدار از میوه های خانواده مرکبات است که شما به سطل اضافه کردن به آن را جلوگیری از تبدیل شدن بیش از حد اسیدی. شکستن و یا برش تکه های غذا را به قطعات کوچک به طوری که آنها شکستن آسان تر است.

 

This Post Has 2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top