skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847
برداشت انگور ارگانیک

برداشت انگور ارگانیک

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، کارشناس مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت محصول انگور ارگانیک (بدون استفاده از کود شیمایی و سم ) در سطح یکهزار و ۸۰۰هکتار از زمینهای روستای دوان این شهرستان آغاز شد.

حسین خواجه یوسفی بیان کرد: یکی از سیاستهای دولت وسازمان جهاد کشاورزی حرکت به سمت تولید محصلات ارگانیک است.
وی با اشاره به اینکه تحقق این سیاست در روستای دوان در بخش مرکزی کازرون عملی شده افزود: در تولید محصول انگور ارگانیک هیچ گونه کود شیمیایی داده نمی شود و برای بهبود رشد از ورمی کمپوست استفاده می شود.
وی میزان تولید در هر هکتار این محصول را دو تا ۲ و نیم تن اعلام و پیش بینی کرد میزان برداشت انگور بدون کودشیمائی در این منطقه چهار هزار و ۵۰۰تن باشد.
وی گفت :اگرچه میزان تولید انگور ارگانیک نسبت به سایرکشت ها در شهرستان پائین تر است اما از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.
این کارشناس سطح زیر کشت انگور در شهرستان کازرون را پنج هزار و ۳۰۰هکتار اعلام کرد که از این میزان یکهزار و ۸۰۰ هکتار به روش ارگانیک است.
خواجه یوسفی ادامه داد : میزان برداشت محصول انگور غیر ارگانیک در کازرون درهر هکتار پنج تن پیش بینی می شود که این افزایش برداشت نسبت به محصول ارگانیک ناشی ازآبیاری زیاد و تزریق کود شیمایی و سم به محصول است

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top