skip to Main Content
+989193669390 - +989211550847
سلامت محصولات کشاورزی با ورمی کمپوست

سلامت محصولات کشاورزی با ورمی کمپوست

یکی از بزگترین مشکلات کشاورزی امروز استفاده از نهاده های شیمیایی، بدون در نظر گرفتن  آثار سوء آنها است.راه حل این معضل راهی جز یافتن جایگزینی مناسب برای کودها و سموم شیمیایی نیست که علاوه بر عدم کاهش بازده تولید، از آلودگی هر چه بیشتر محیط زیست جلوگیری شود. با توجه به اهداف کشاورزی ارگانیک، نیاز به استفاده از کودهای ارگانیک (بیولوژیک) به شدت احساس می شود. یکی از جایگزین های مناسب تولید انبوه، توزیع و مصرف ورمی کمپوست حاصل از کرم ایزینیا فتیدا است که در بهبود کیفیت خاک به مراتب کارایی بهتری نسبت به کودهای شیمیایی دارد، بعلاوه فاقد لارو ، شفیره، اسپور حشرات و قارچ ها است، لذا با استفاده از آن درصد قابل توجهی از مصرف سموم شیمیایی هم کاهش پیدا می کند و درنتیجه با اهداف کشاورزی ارگانیک و تولید محصول سالم، منطبق است

تقریبا می توان گفت تمامی مواد تغذیه برای انسان مسقیم یا غیر مستقیم از محصولات کشاورزی تامین می شود ایجاد شرایط مناسب برای بدست آوردن محصولی سالم از کشاورزی پایدار یک کشور به طور جد به صورت مستقیم بر سلامت فردی و اجتماعی یک کشور اثر گذار خواهد بود.
یکی از اصول و اهداف تولید و مصرف ورمی کمپوست کاهش وابستگی محصولات کشاورزی به مواد شیمایی می باشند که با تجمیع در محصولات کشاورزی منجر به ایجاد صدمات مستقیم و غیر مستقیم به بدن انسان می شود است.
ورمی کمپوست محصولی است کاملا ارگانیک ، برگفته از طبیعت برای تولید طبیعی و سالم

محصولات کشاورزی سالم با حصول تغذیه سالم و طبیعی گیاهان با کود های ارگانیک و سموم آلی که در راس آن ها ورمی کمپوست قرار دارد حاصل می گردد

تغذیه سالم به معنای کلی یعنی استفاده از مواد غذایی که به صورت طبیعی و فارق از هر گونه محرک های شیمیایی بدست آمده و با حداقل میزان فرآوری به دست مصرف کننده برسد.
ورمی کمپوست با داشتن همه ی ویژگی های یک کود سالم برای رشد و نمو گیاهان علاوه بر تاثیر جد بر رشد کمی و کیفی محصولات کشاورزی منجر به ایجاد حالتی ماندگار در خاک شده که نهایتا سلامت غذایی یک کشور را ایجاد می کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back To Top